Nowy Renault Kadjar, czyli Renault Austral - prezentacja modelu w wielkim skrócie

Renault Austral, czyli następca Kadjara. Tutaj wymienisz opinie, doświadczenia, porozmawiasz o wadach i usterkach w tym nowym modelu.
KadjarForum.pl
Posty: 81
Rejestracja: 30 gru 22, 9:50
Lokalizacja: KadjarForum.pl
Rocznik: 2022
Wersja: S-EDITION
Silnik:

Post autor: KadjarForum.pl »

Obrazek

Moda na pojazdy typu SUV wywołała znaczny wzrost dostępności, gdzie praktycznie każdy producent oferuje swoje modele w tym segmencie rynku. W związku z ogromnym wyborem oraz silną konkurencją, przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów staje się wyzwaniem. Jednakże, Renault zdołało wyróżnić się na tle konkurencji, prezentując model SUV-a o innowacyjnych cechach, a mianowicie Austral, w którym wszystkie cztery koła są skrętne.

Debiutujący w 2022 roku, Austral zastępuje model Kadjar, który był dostępny na rynku od 2005 roku. Należąc do segmentu C-SUV, czyli klasy niższej średniej lub kompaktowej, ten francuski SUV jest produkowany w Hiszpanii zamiast we Francji, co może tłumaczyć jego dynamiczny charakter.

Renault Austral - mocna wersja hybrydowa

Od momentu wejścia na rynek, Austral był dostępny z napędem wyposażonym w układ miękkiej hybrydy oparty na silniku benzynowym 1.3 TCe, oferując dwie wersje mocy: 140 KM i 158 KM. Choć auto było już sprawne i oszczędne, w bieżącym roku wprowadzono wersję 1.2 E-Tech pełnej hybrydy o mocy 200 KM, co okazało się być idealnym rozwiązaniem dla tego modelu.

Renault Austral charakteryzuje się długością 4510 mm, szerokością 1825 mm, wysokością 1644 mm, rozstawem osi wynoszącym 2667 mm, a prześwitem 180 mm. Pojemność bagażnika standardowo wynosi 450 litrów, jednak po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń bagażowa może się powiększyć nawet do 1525 litrów.

Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,4 sekundy, a warto zauważyć, że konstruktorom udało się uniknąć nieprzyjemnej cechy wielu silników o małej pojemności, a mianowicie oporu i uczucia winy podczas przyspieszania. Niskie zużycie paliwa to kolejna zaleta, wynosząca według norm WLTP 4,6 l/100 km.

Wszystkie koła skrętne - układ 4Control

Jednak to, co wyróżnia Australa, to układ 4Control, pozwalający na skręcanie się wszystkich czterech kół. Ten system, który pojawił się po raz pierwszy w 2007 roku, zapewnia większe bezpieczeństwo, zwrotność i dynamikę pojazdu, co zostało potwierdzone nawet w testach porównawczych z samochodem sportowym.

Renault Austral ceny

Cena modelu Renault Austral zaczyna się od 135 900 zł za wersję Evolution z silnikiem 1.3 TCe 140 KM mhev i manualną skrzynią sześciobiegową. Najmocniejsza wersja miękkiej hybrydy, czyli 1.3 TCe 158 KM, oferowana jest ze skrzynią CVT i kosztuje od 158 900 zł do 180 900 zł, w zależności od wariantu. Hybrydowa wersja 1.2 E-Tech 200 KM wyposażona w bezstopniową skrzynię Multi-mode MMT kosztuje odpowiednio: 173 900 zł, 188 900 zł i 195 900 zł, w zależności od wariantu.

Źródło: www.salon24.pl
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post