"Skontroluj hamulec parkingowy"

Wszystko na temat układu hamulcowego w Renault Kadjar. Klocki, tarcze, serwis, obsługa.
Adam
Posty: 3
Rejestracja: 19 sty 23, 10:35
Rocznik: 2015
Wersja: LIFE
Silnik:

Post autor: Adam »

Jakoś bardzo biednie w tym dziale forum, więc wstawiam opis "swojej" usterki.

Opis usterki:

- Błąd na desce "Skontroluj hamulec parkingowy"
- Po naciśnieciu guziczka nie zagiąga się hamulec ręczny
- Hamulec ręczny blokuje się po wyłączeniu silnika i odblokowuje przy ruszaniu

Dochodzenie:
- Z powodu awarii posiadanego ELMa zakupiłem nowy - taki nieco lepszy (przynajmniej jeśli o cenę - 65zł)
- ELM327 z programem PyClip pozwala na podłaczenie się do modułu hamulca parkingowego, wyczyszczenie i odczyt błędów (i pare innych czynności jak np tryb serwisowy). Spotykałem się z opiniami, że ELMem nie można podłaczyć się do hamulców w Kadjarze - coż internet (i ogólnie nasze życie) pełny jest wpisów osób, ktore kierują się w życiu zasadą "gówno wiem, ale się wypowiem"
- po wykasowaniu błędu z modułu, bład niestety powraca po wcisnieniu przycisku hamulca ręcznego
- zgłaszany błąd wskazywał na awarię przycisku hamulca ręcznego

Naprawa:
- zakupiłem przycisk ręcznego za kwotę 25zł + koszt transportu
- Należy rozmontować częsciowo tunel środkowy
1. Lewą listę na górnej krawędzi tunelu wyrywamy ręką. Ciągniemy w górę - trzyma się na 7 zapinkach.
2. Powdażamy gorną połowę uchytu nad prawą listwą - trzyma się na jednej zapince w dolnej częsci
3. Po zdjęciu górnej połowy uchwytu odkręcany dwie sruby (torx) i zdejmujemy uchwyt.
4. Wyrywamy w góre prawą listwę - chyba też na 7 zapinkach.
5. Zaczynając od przodu (przynajmniej ja tak zrobiłem) podważamy górną częśc tunelu. Najlepiej zobaczcie na allegro (w dziale motoryzacja->częsci) gdzie znajdują się zapinki (jest ich dość dużo), żeby tam podważać. Zdejmujemy w ten sposób tylko sam górny plasitk będący wykończeniem tunelu, a nie samą konstrukcję tunelu.Wraz z górą tunelu odskoczy nam element w przodu schowka - na 2 zapinki.
6. Odłaczmy akumulator
7. Podnosimy górna obudowę tunelu - nie trzeba zdjemować mieszka - i wymieniamy przycisk ręcznego. Trzyma się na dwóch torxach.
8. Podłaczamy akumulator i sprawdzamy czy działa.
9. Montujemy graty. Proponuję podkleić coś, żeby KAdjar nie trzeszczał jak 20letnie FSO1500. Ja stosuję taśmę do wygłuszeń płyt k/g. Niestety Kadjar składany jest przez lekarzy neurochirurgów przybyłych kilka lat temu na pontonach, więc Renault musiał postawić na tandetne trzeszczące spinki, bo pracownicy nie potrafią posługiwać się srubokrętem.
10. Cieszymy się naprawą.... aż do czasu kolejnej usterki
admin
Administrator
Posty: 155
Rejestracja: 10 gru 18, 13:21
Rocznik: 2017
Wersja: S-EDITION
Silnik:

Post autor: admin »

@Adam, wiem, ze to bedzie ci sie wydawalo glupie, ale ten sam komunikat sie wyswietla, kiedy konczy sie akumulator 🙃 Witaj w swiecie Renault.
Adam
Posty: 3
Rejestracja: 19 sty 23, 10:35
Rocznik: 2015
Wersja: LIFE
Silnik:

Post autor: Adam »

admin pisze: 19 sty 23, 23:51 @Adam, wiem, ze to bedzie ci sie wydawalo glupie, ale ten sam komunikat sie wyswietla, kiedy konczy sie akumulator 🙃 Witaj w swiecie Renault.
UWaga jak najbardziej słuszna. Kadjar to mój pierwszy produkt francuskiej firmy kolaborującej z hitlerowcami. Kiedyś miałem produkt włoskiej firmy kolaborującej z faszystami i tam objawem słabego akumulatora były chyba wszystkie mozliwe komunikaty od problemu z ASR i ABS po info o przepalonych żarówkach. Także jestem przyzwyczajony do takiej "choinki".

W moim przyadku akumulator wymieniałem dwa miesiące wcześniej, a po dokonaniu wymiany przełacznika ręcznego problem ustąpił bez doładowywania akumulatora.
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post