Daruj sobie wersję 160 KM. Nic nie wnosi do dynamiki w porównaniu do 140 KM oprócz wyższej ceny. I spalanie ciut większe. Skrzynia EDC w porządku. Mnie brakuje AutoHold. I przygotuj się na bardzo rzadkie aktualizacje fabrycznej navi, ale Andoid Auto pozwala cieszyć się innymi możliwościami. Zwróć uwagę, czy masz możliwość wyboru siedzeń przednich z opcją przedłużenia siedziska - bardzo pożądane udogodnienie. Po przesiadce ze Scenica brakuje mi schowków i rolet w tylnych drzwiach

. Mankament wg mojej oceny to sposób podtrzymywania pokrywy silnika - długi pręt. Mój Scenic III czy nawet Dacie mają teleskopy.
Nie mam tzw. parkassist, ale dla mnie to bezużyteczny gadżet. Za to czujników martwego pola trochę mi brakuje (dylemat kupna używanego auta). Mam za to kamerę cofania i jest to szczególnie doceniony element wyposażenia. Zwłaszcza przy gabarytach samochodu ułatwiający cofanie, parkowanie, itp.
Dynamika (przyspieszanie) w porządku: ok. 9,5 s do 100. Spalanie w wersji 140 KM bardzo pozytywne. Testy na youtube trochę mnie przeraziły (średnie 8,5 l/100 km) ale rzeczywistość zweryfikowała to na plus. W trasie da się zejść nawet poniżej 6 litrów bez emeryckiej jazdy (poza autostradami). Miasto to 7,5-8,5 l (Warszawa i jej korki). Wyjazd na narty w Tatry, codzienne dojazdy na stok (zimny silnik) i powrót zamknął się w 6,3 l/100 km (w trasie 120-130 na ekspresówce, a potem w zależności od warunków drogowych i przejeżdżanych miejscowości). Przy jeździe ze stałą prędkością można ograniczyć spalanie za pomocą funkcji ECO - w mieście nie zdaje egzaminu.