Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4 Nie wchodzi bieg, czasem nie mogę wyrzucić. Proszę o sugestię.

Wszystko na temat obsługi, usterek, serwisowania skrzyń biegów w Renault Kadjar. Automaty i manuale.
KrzysiekSwibna
Posty: 8
Rejestracja: 29 kwie 20, 22:39
Rocznik: 0
Wersja: *WYBIERZ WERSJĘ*
Silnik:

Post autor: KrzysiekSwibna »

Witam wszystkich serdecznie. Jestem nowym klubowiczem i chciałbym się przywitać. Jestem świeżym posiadaczem Renault Kadjar 1,6 dci 4x4. Wszystko działa ok oprócz skrzypiących plastików ale z tego co słyszałem to norma. Ale do rzeczy, mianowicie kilka dni temu podczas ruszania nie mogłem wrzucić 2 biegu, dopięto po kilku wciśnięciach sprzęgła weszło. Dzisiaj na 6 biegu chciałem zredukować przed krzyżówka a tu lipa, nie mogłem wyrzucić biegu, dopiero na siłę poszło, mimo sprzęgła. Proszę o sugestie.
admin
Administrator
Posty: 156
Rejestracja: 10 gru 18, 13:21
Rocznik: 2017
Wersja: S-EDITION
Silnik:

Post autor: admin »

No albo synchronizator albo jakies inne ustrojstwo.
Niestety z ta "dwojka" to moze byc jakas grubsza historia w modelu, albo w wersji dci. Ja od poczatku mam problemy z dwojka, ale u mnie przy redukcji do "2" chrupie pomimo wcisnietego sprzegla. Dzieje sie tak w 80% przypadkow.
KrzysiekSwibna
Posty: 8
Rejestracja: 29 kwie 20, 22:39
Rocznik: 0
Wersja: *WYBIERZ WERSJĘ*
Silnik:

Post autor: KrzysiekSwibna »

Witam ponownie, dzisiaj to już praktycznie problem ze wszystkimi biegami mam, ciężko wchodzą albo nie można wrzucić. Jutro jadę się umówić na zrzucenie skrzyni i dam znać co wyszło
tremens44
Posty: 16
Rejestracja: 25 gru 19, 18:49
Rocznik: 0
Wersja: *WYBIERZ WERSJĘ*
Silnik:

Post autor: tremens44 »

Witam. Na pewno nie jest to problem synchronizacji biegów ani samej skrzyni biegów. Jeżeli jest problem ze wszystkimi biegami to jest to wina systemu sprzęgła. Coś siedzi w układzie rozsprzeglania. Może to być wysprzeglik , może być to inny system odpowiedzialny za wysprzeglanie skrzyni biegów od silnika. Nie znam dokładnie budowy układu sprzęgła w Kadjarze ale z tego co wiem ze szkoły samochodowej takie są objawy w przypadku gdy pada sprzęgło. Może to być same sprzęgło ale myślę że jest to za nowy pojazd aby tak szybko padło sprzęgło. Czasami są wadliwe sprzęgła , czasami zła eksploatacja ale raczej wątpię. Miałem kiedyś podobny przypadek w Oplu Vectra i tam padł wysprzeglik. Obecnie jeżdżę Renault Kadjar 1,3 benzyna i nie mam tam żadnych problemów z redukcją biegów. Z mojego rocznego doświadczenia za kółkiem renault kadjar powiem tylko że samochód ten nie lubi zbyt szybkich ( sportowych) redukcji biegów.
KrzysiekSwibna
Posty: 8
Rejestracja: 29 kwie 20, 22:39
Rocznik: 0
Wersja: *WYBIERZ WERSJĘ*
Silnik:

Post autor: KrzysiekSwibna »

Witam ponownie, dzis mechanik zdjął skrzynie i nic. Sprzęgło w porządku, docisk też i wysprzeglik. Skrzynie ok. I teraz zagadka co to może być. Prewencyjnie wymienię kompletne sprzęgło z wysprzeglikiem jak już skrzynie mam wyjętą. Alle mechanik pierwszy raz ma taki przypadek.
tremens44
Posty: 16
Rejestracja: 25 gru 19, 18:49
Rocznik: 0
Wersja: *WYBIERZ WERSJĘ*
Silnik:

Post autor: tremens44 »

Hmmm.... aż nie mogę przestać myśleć o twoim przypadku . Zadam jeszcze jedno pytanie . Czy olej był wymieniany lub uzupełniany w skrzyni biegów?Jaki przebieg ma twoja ,, renówka " ? Coś mi tu nie pasuje : )
KrzysiekSwibna
Posty: 8
Rejestracja: 29 kwie 20, 22:39
Rocznik: 0
Wersja: *WYBIERZ WERSJĘ*
Silnik:

Post autor: KrzysiekSwibna »

Wymieniam wysprzeglik bo prawdopodobnie on jest winny. Tarcza i docisk jak nowy. I będę zmuszony włożyć tarcze z dociskiem z powrotem te same bo nie ma do zdobycia nowego kompletu.u mnie jest LUK i już nie produkują a zamiennik Valeo tarcza jest węższa o 1 cm od doscisku(cześć cierna). Po nr VIN przysłali mi całkiem inna tarczę, wymiarowo taka sana ale węższa okładzina. Nawet w ASO powiedział że już tych tarcz nie ma. Jakąś rzeźnia auto 5 lat i części nie ma. Jak złożę jutro to dam znać. Bo czekam jeszcze na wysprzeglik bo zły przyszedł.
KrzysiekSwibna
Posty: 8
Rejestracja: 29 kwie 20, 22:39
Rocznik: 0
Wersja: *WYBIERZ WERSJĘ*
Silnik:

Post autor: KrzysiekSwibna »

Olej jak spuszczałem to czyściutki bez żadnych opiłków. Przebieg 73 tys. Byłem u gościa ze skrzynia i ją sprawdził i jest niby Ok. Najlepsze że zaczęło się to jak przełączyłem auto w tryb Eco. Nie wiem czy mniejsza moc nie wpłynęła na podciśnienie które zasila układ hamulcowy a z nim połączone jest sprzęgło hydrauliczne i coś z wysprzeglikiem. Ale to może tylko zbieg okoliczności bo jak to wyłączyłem to praktycznie usterka ustała.
tremens44
Posty: 16
Rejestracja: 25 gru 19, 18:49
Rocznik: 0
Wersja: *WYBIERZ WERSJĘ*
Silnik:

Post autor: tremens44 »

Tryb ECO nie ma tu nic wspólnego. Nie wymieniaj całego sprzęgła tzn tarczy i docisku bo przy tym przebiegu na pewno jest w dobrym stanie. Szkoda kasy. Czyżby moje przypuszczenia odnośnie wysprzeglika sprawdziły się ? Niech mechanik sprawdzi szczelność wysprzeglika i płynność jego pracy i wszystko będzie wiadomo
KrzysiekSwibna
Posty: 8
Rejestracja: 29 kwie 20, 22:39
Rocznik: 0
Wersja: *WYBIERZ WERSJĘ*
Silnik:

Post autor: KrzysiekSwibna »

Witam ponownie, wysprzeglik zmieniony na nowy, tarcza i docisk zostawiłem stary bo i tak nie do kupienia bez dwumasy. Luk już nie produkuje tej wersji tarczy a nowe zamienniki są węższe. Po wymianie wszystko prawie dobrze, właśnie te prawie. Dwa razy zdarzyło się, że trudniej wyszedł bieg, lekko przyblokowało, znowu losowo 3, 5 i 6 bieg. Pierniczę niż więcej nie szukam bo to były sporadyczne przypadki a nic nie zgrzyta a kasy szkoda. Zerknę jeszcze pod mieszek lewarka może tam coś wpadło, jakieś EUR
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post