Sorki ale ponieważ jestem właścicielem od 2 miesięcy auta z 1.2Tce 130 z 2016r i dzisiaj przeczytałem o poważnej wadzie która żle się kończy dla silnika tzn remontem a raczej wymianą. Czy możecie potwierdzić czy rzeczywiście te silniki pobierają dużo oleju co kończy się uszkodzeniami. Wiem po papierach że auto wyło w Lutym na wymianie oleju itd. i zaciekawiło mnie to dlaczego w ASO nalali 0.5litra oleju ponad max na bagnecie. Tyle wyciągnąłem z niego. Czy to był błąd pracownika czy celowa praktyka, bardzo mnie to intryguję . Za mało od tego czasu przejechałem żeby to ocenić ale będę się bacznie przyglądał poziomowi i dam znać. A o tym piszą tutaj
Źródło: https://francuskie.pl/pilne-ponad-400-000-samochodow-marek-renault-nissan-mercedes-i-dacia-moze-miec-powazny-problem-z-silnikiem-1-2-tce/
Pozdrawiam
Branie oleju w Renault Kadjar 1.2 TCe 130 KM z 2016 roku. Czy jeszcze występuje?
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 paź 20, 14:03
- Lokalizacja: Warszawa
- Rocznik: 2019
- Wersja: INTENS
- Silnik:
Podobno od któregoś roku poprawili ten silnik, żeby nie brał oleju. Poczytaj fora dotyczące Megane czy Scenica. Ale masz rację, te silniki miały coś skopane i żłopały olej. Dziwi mnie niefrasobliwość ASO, które dopuściło do zalania olejem powyżej normy. To się może zemścić na uszczelnieniach silnika. Poza tym ten silnik miał też przypadłość rozcieńczania oleju benzyną - wadliwe pierścienie? 1.33 podobno też "lubi" dodać benzyny do oleju - na szczęście tego u siebie nie stwierdziłem. Olej nie śmierdzi benzyną I go nie przybywa...
To jakaś nowość z benzyną w oleju, wydawało się że tylko z DPFami był taki problem.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
U mnie ASO też wlało około 7mm oleju ponad max.
Odświeżę temat, minęło 8 miesięcy i ponad 10kkm zrobione i mimo że mój silnik był w tej grupie kiepskich to oleju nie bierze wcale , nic nie dolałem oraz płyn chłodniczy też na poziomie . Wymieniam oleje zawsze co roku albo 10kkm i zawsze syntetyki.
Ale troszkę mnie niepokoi że teraz przy temp ok 0 stopni długo leci para wodna z wydechu , płynu nie ubywa więc to musi być wilgoć z rur.
Wiem że wszystkim leci para ale po przejechaniu 20km już powinien być wygrzany wydech. Mozecie się podzielić jak to jest u Was z tym tematem.
Pozdrawiam
Ale troszkę mnie niepokoi że teraz przy temp ok 0 stopni długo leci para wodna z wydechu , płynu nie ubywa więc to musi być wilgoć z rur.
Wiem że wszystkim leci para ale po przejechaniu 20km już powinien być wygrzany wydech. Mozecie się podzielić jak to jest u Was z tym tematem.
Pozdrawiam
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 0 Odpowiedzi
- 2111 Odsłony
-
Ostatni post autor: Piotr
-
- 2 Odpowiedzi
- 376 Odsłony
-
Ostatni post autor: Andrzej...
-
- 18 Odpowiedzi
- 2650 Odsłony
-
Ostatni post autor: pawelwaw84
-
- 0 Odpowiedzi
- 1016 Odsłony
-
Ostatni post autor: OldDiver
-
- 0 Odpowiedzi
- 360 Odsłony
-
Ostatni post autor: Raulos
-
- 0 Odpowiedzi
- 480 Odsłony
-
Ostatni post autor: KadjarForum.pl
-
- 0 Odpowiedzi
- 775 Odsłony
-
Ostatni post autor: Jacjan66
-
- 10 Odpowiedzi
- 6666 Odsłony
-
Ostatni post autor: bamil
-
- 0 Odpowiedzi
- 548 Odsłony
-
Ostatni post autor: KadjarForum.pl
-
- 0 Odpowiedzi
- 519 Odsłony
-
Ostatni post autor: KadjarForum.pl